Lagerfeld szemüvegén át látni a világot
Karl Lagerfeld igen színes, meghatározó egyéniség, bár a védjegyévé vált fekete-fehér megjelenése másról árulkodik. Több, mostanában boltokba kerülő kollekcióit saját személyisége hívta életre.
Karl Lagerfeld külseje évtizedek óta eltéveszthetetlen: hófehér lófarok, fekete napszemüveg, sötét öltöny fehér inggel. Ez az egyszerű és klasszikus színösszeállítás képezi új szemüveg kollekciójának középpontját is, aminek megalkotásában a Marchon Eyewear segítségét kérte. Lagerfeld, aki a Chanel és Fendi kreatív igazgatója, saját életével és megjelenésével adott ötleteket a Marchon designereinek, akik elő is álltak néhány merész formájú, fekete-fehér új modellel.
„Karl különleges személyiség, és esetünkben nem csupán egy látásmódot, hanem a divatvilág legismertebb alakjának egyéniségét kellett visszaadnunk. Ő pedig otthon van a divat, zene, fotózás terén is, így azt sem tudtuk, hogyan fogjunk neki” mondta Giancarla Agnoli, a Marchon tervezőgárdájának vezetője, akiket Christian Roth és Eric Domege designerek is segítettek. A napszemüveg kollekciót 2008 első hónapjaira ígérték, a többi keret megjelenését pedig áprilisra várhatjuk.
Ráadásul az utóbbi idők legtöbb sztárok által inspirált illatát legyártó kozmetikai cég, a Coty is rengeteg elfoglaltságot ad mostanában Lagerfeldnek, hiszen nemrég aláírtak egy egész parfümkollekcióra szóló szerződést.
„Karl Lagerfeld a modern divat elsőszámú és legismertebb alakja. Az elkövetkező generációk is ismerni és imádni fogják őt, és mindazt, amit alkotott” a Coty vezérigazgatója így áradozott sajtóközleményében a tervezőről.
Ajánljuk még:
h3. Szemüveg kollekciók a piactéren
Lagerfeld márkát árusító üzletek
Lagerfeld dühös a nagyobb méretek miatt
Egy életre megsértődött Karl Lagerfeld! Szerinte, túl nagy méretben és túl keveset gyártott legutóbbi kollekciójából a H&M.
Bár a 2007-es téli, H&M számára tervezett kollekciója hatalmas sikert aratott, Lagerfeld mégis megesküdött, soha többé nem áll szóba az áruházlánc igazgatóival.
A német divattervező legenda szerette volna, ha az exkluzív bemutatótermekhez képest túl vékony pénztárcával rendelkező rajongók is vásárolhatnak néhányat az általa tervezett modellek közül. Ám az áruház csak csalódást okozott a reménykedő vásárlóknak, ráadásul még a tekintélyes tervező kéréseit sem tartották tiszteletben.
Karl Lagerfeld így nyilatkozott: „Élveztem a közös munkát a H&M embereivel, ők is sokat hozzátettek a kollekció sikeréhez, de a stockholmi főnökök érthetetlen lépései mindent a feje tetejére állítottak. Először is, túl kevés darabot gyártottak az egyes modellekből, így rengeteg csalódott ember maradt üres kézzel, ami főleg az európaiakkal szemben volt tisztességtelen húzás. Ráadásul a ruháimat végül nagyobb méretekben is legyártották, pedig én eredetileg karcsú embereknek terveztem őket. Próbáltam tenni valamit a divat-sznobizmus ellen, erre a H&M éppen ezt szította tovább.”
Nézd meg a kollekciót népszerűsítő reklámot is:
p=. ====
Ajánljuk még:
h3. H&M kollekciók a piactéren