Hogyan lett néhány rajzból világméretű trend?

Frissítve: 2007. dec. 7., 12:16 | Megtekintve: 3891

Szókimondó interjú Jordi Labandával, akinek illusztrációi saját stílusvilágot teremtettek - a divat és hírnév története egy őszinte művész szemével.


Az Európa szerte sikeres, 60-as éveket idéző darabok tervezője illusztrátorként komoly hírnevet tudhat magáénak, és minden jel arra utal, hogy a divatvilág szintén örömmel fogadja be alkotásait. A spanyol művész jelenleg is új kollekcióján dolgozik, mégis szakított időt arra, hogy elbeszélgessen a Fashionfromspain.com riporterével.

Illusztrátorként szereztél hírnevet, mostanában mégis a divat felé fordultál. Miért?

Nagyrészt a véletlen játéka, mivel nemrég jelenlegi partnerem, Miquelrius felvetette, hogy tervezhetnék akár egy divatkollekciót is. Azonnal leesett, hogy a következő logikus lépés a karrieremben a divat világába vezet, és így művészként is az önkifejezés egy új módját ismerhetem meg.

Rajzolóként mindig egy bizonyos korszakot idézel meg. Miért választottad pont azt?

Már gyerekkoromban is nagy hatással voltak rám az ’50-es, ’60-as évek letisztult vonalai és elegáns stílusa. Ráadásul az akkoriban végbemenő társadalmi változások határozták meg azt, amilyenekké mostanra váltunk.

Írd le a saját stílusod!

Elegáns, nőies és egy kicsit szexis. Szeretném, hogy a nők különlegesnek érezzék magukat a Labanda ruhákban.

Követed vagy kerülöd az aktuális divatirányzatot?

A legelső nekem dolgozó csapat odaadóan követte az irányzatok változásait, ami pár kollekció után kezdett nagyon nyomasztóvá válni. Én sosem követek trendeket, inkább magam vagyok a trend. Saját kútfőből is tudok elég inspirációt meríteni, és felnézek azokra, akik a saját útjukat járják.

Hányféle terméket találunk a kollekcióidban?

Női ruházat (beleértve azokat a t-shirt és Lady line darabokat, amiknél nem az illusztrációk dominálnak), fürdőruhák, táskák és néhány cipő, mindezt a Miquelrius gyártja. Még kezdeti fázisban van a cipőkkel való ismerkedésem, amiben a Castañer márka tervezői is segítenek.

És melyik országokban kaphatók ezek?

Spanyolország, Portugália, Andorra, Görögország, Hollandia, Belgium, az Egyesült Királyság, Olaszország, Németország, Horvátország, Oroszország, Ciprus, Törökország, Mexikó és az Egyesült Államok, Japán, Korea, Fülöp-szigetek, Hong Kong, Malajzia és Libanon, Ausztrália, Új-Zéland, Egyesült Arab Emirátusok és Szaud-Arábia.

A reklámkampányok megragadják a kreációid lényegét?

Bár kis cég lévén nincsenek nagyszabású reklámaink, szerencsére elsőszámú múzsám, a „Labanda nő” tökéletes megtestesítője, Eugenia Silva örömmel vesz részt minden kampányban. Két fotós, Nico Bustos és Leila Méndez is dolgoztak már vele a reklámokon, és eddig mindig sikerült elkapni azt az 50-60-as éveket idéző, mégis modern nőalakot, akit be akartunk mutatni.

Mennyiben más élmény illusztrátorként dolgozni, mint divattervezőként?

A rajzolás jelentett számomra mindent a világon. Olyan embereket ismertem meg, olyan helyeken jártam, amikről álmodni sem mertem. Világszerte jól ismert szimbólumot faragtam egy stílusból, míg a divat színpadán csak kezdőnek számítok, így teljesen mások az elvárásaim is.

Mi a következő kihívás számodra?

Minden kollekció egy megmérettetés, de jelenleg két projekten dolgozom kitüntetett figyelemmel. Az első egy saját munkáimból összeállított könyv, amely 2008-ra várható, a másik pedig egy opera, aminek én leszek a művészeti vezetője, és ha minden a tervek szerint alakul, 2010-ben mutatják be.

A teljes, eredeti interjú a Fashionfromspain.com oldalán olvasható.

Ajánljuk még:
h3. Jordi Labanda kollekciók a piactéren



Kapcsolódó márkák: Jordi Labanda


Ajánljuk még