Yves Saint Laurent blog

Amitől Kate Moss összegyűrte a takarót

Frissítve: 2009. aug. 29., 23:58 | Megtekintve: 2189

Ágyban és autóban, látványosan élvezi Kate Moss az Yves Saint Laurent legújabb, Parisienne fantázianevű parfümjét egy most bemutatott reklámfilmben.

“Nem kell párizsi születésűnek lenned ahhoz, hogy parisienne legyél, csak az érzés számít” – nyilatkozta az YSL Beaute sajtófőnöke, és úgy tűnik, igaza volt. A reklámfilben Kate Moss láthatóan nagyon benne van a Parisienne-érzésben.

Olvass tovább »



Divatnevek pontosan és szépen

Frissítve: 2008. márc. 17., 12:23 | Megtekintve: 11447

Eddig Nicolas Ghesquière vagy Yves Saint Laurent nevének helyes kiejtése komoly fejtörést okozott, de a Wall Street Journal most eloszlatja a félreértéseket.

A divat nyelve a francia, de az olasz és angol anyanyelvű tervezők munkái is sok új szót és kifejezést csempésztek a köztudatba, ezért az ember a számtalan márka és divatdiktátor közt úgy érzi, lehetetlenség minden név helyes kiejtését megtanulni. A Wall Street Journal útmutatójának köszönhetően ebben most segítséget kapunk.

A magyaroknak szerencséjük van az olasz Ungaro és Bulgari nevével, mivel ezeket mi fonetikusan is helyesen ejtjük ki. Nehezebb falatnak bizonyul a legendás francia Jean Paul Gaultier (zsan pól gutyié) vagy a Balenciagát 25 éves kora óta igazgató Nicolas Ghesquière (nikolá geszkierr) neve. Tavaly a marokkói születésű Alber Elbaz (álber elbáz) felkerült a Time magazin 100 legbefolyásosabb embere közé, nevét mégis sokat helytelenül ejtik ki.
Az 1755 óta órákat gyártó Vacheron Constantin (vaseró konsztanten) svájci márka rendesen megizzasztja külföldi vásárlóit, akár a kozmetikumokat, ruházatot és kiegészítőket kínáló francia Givenchy (zsivansi).
Elkelhet a segítség a spanyol királynő által kedvelt, exkluzív luxuscikkeket és ruházatot gyártó Loewe (lóeve), a ma már világszerte 300 butikot üzemeltető Zegna (zénya), és az eredetileg rendelésre készülő gyermekruha tervezéssel foglalkozó Lanvin (lonven) kiejtéséhez is. A legfontosabbak persze a klasszikus nagy nevek, mint a táskák terén ma is elsőszámú Louis Vuitton (lúi vitton), a világhírű és viszonylag fiatal Versace (verszácse) márka vagy a hetvenes éveiben járó, visszavonult divattervező Yves Saint Laurent (iv szan loran).

További segítségként a The Wall Street Journal online cikkében meghallgatható az összes itt felsorolt név helyes kiejtése, egy anyanyelvű francia hölgy prezentálásában.


Rettegő divattervezők a monitor előtt

Frissítve: 2008. márc. 1., 18:31 | Megtekintve: 4370

A legtöbb híres divatház feje fél az internettől, sosem látta saját weboldalát, és csak segítséggel ismerne fel egy számítógépet - ezt derítette ki a Herald Tribune.

Manapság az új kollekciók azonnal felkerülnek az internetre, a Vanity naponta frissülő piacterén is ruhák és kiegészítők ezreit böngészheted. Ám tervezőik legtöbbje eddig csak tisztes távolságból látott számítógépet, és az internet végtelen világára is félelemmel vegyes tisztelettel gondol.

Marc Jacobs azt állítja, hogy modern technológia nélkül létezni sem képes barátai mellett néha úgy érzi magát, mint az ipari forradalom ellen harcoló ludditák. Jacobs próbálta megszeretni a net világát, mikor az elvonóról kikerülve hobbit keresett magának, de úgy érezte: „Mintha egy teljesen másik korban ébredtem volna fel!”

A Dolce & Gabbana Dolcéja olyannyira képtelen megbarátkozni a technológiával, hogy bevallása szerint sohasem érintett még számítógépet. Stefano Gabbana rendszeresen netezik, de „talán hetente kétszer használom a gépemet, mert félek, hogy túlzásba esem.”
A számítástechnikai ellentábor tagja, Alber Elbaz lesújtó véleményt fogalmazott meg: „A számítógép veszélyezteti a kreativitást, én inkább a szívemmel dolgozom és az eszemmel írok.” Karl Lagerfeld szintén az agyát használja a tervezéshez, ám hozzáteszi, ha bármire szüksége lenne az internetről, azt segédein keresztül úgyis eléri.

High-tech: Burberry 2008 ősz — Régimódi: Lanvin 2008 tavasz

Persze a számítógép nem csak ruhatervezésre, de kutatásokhoz is remekül használható forrás. A Jil Sander férfiruházat kreatív főnöke művészeti oldalakat látogat, Sidney Toledano a Diortól pedig pár óra alatt annyi kutatást végez a neten, amit egy könyvtárban két hét alatt tudna.
Christopher Bailey, a Burberry tervezője megfogalmazta azt, amire szinte mindenki gondol: az internet segít a jelenkor világával és kultúrájával megismerkedni, ami a naponta változó trendek és nemzetközi divat világában elengedhetetlennek tűnik. A Christian Dior és Yves Saint Laurent igazgatói egyetértenek vele, akárcsak a jóval idősebb korosztályt képviselő Giorgio Armani és Ralph Lauren is.

Mégis, a Salvatore Ferragamo feje szerint a divatvilág a kézzel fogható termékekről szól, ezért a tradicionális toll-papír megoldás mindig sokkal elfogadhatóbb marad a tervezők számára, mint a grafikus szerkesztőprogramok.

Ajánljuk még:
h3. A Vanity online piactere



Kate Moss újra a kirakatban

Frissítve: 2008. febr. 28., 22:12 | Megtekintve: 3795

Kate Moss új Yves Saint Laurent reklámkampányának fotózásába pillanthatunk bele a nyilvánosságra került videóval.

A régen rengeteg botrányt kavart, mostanában viszont egyre több divatházzal jó kapcsolatot kialakító Kate Mosst választotta 2008-as tavaszi-nyári kollekciója arcául az Yves Saint Laurent. A 18 darab reklámfotó már elkészült, és a legújabb darabokkal együtt hamarosan látható lesz az YSL üzleteiben óriásplakát méretben.

Stefano Pilati kreatív igazgató személyesen választotta ki, az idén 34 éves modellt a 2008-as kollekcióhoz, majd még tovább fokozva a vizuális hatást, felkérte az Inez & Vinoodh nevű fényképész párost a reklámképek elkészítésére. Inez van Lamsweerde és Vinoodh Matadin fotográfusok az életben is egy párt alkotnak, most pedig közösen, csodálatos képi világot teremtettek az YSL életérzés köré. A fotók környezete szándékosan idézi fel Kate azon kirakati kalandját, mikor saját Topshop kollekciója népszerűsítése érdekében, a járókelők legnagyobb örömére egy vadító vörös ruhában állt ki a próbababák közé.

A teljes tavaszi női-férfi kollekció már megtalálható az Yves Saint Laurent hivatalos honlapján, kiegészítve a divatbemutatón készült videókkal és az összes 2008-as Kate Moss reklámfotóval.

Ajánljuk még:
h3. YSL kollekciók a piactéren